Czy do rozpoczęcia współpracy potrzebne są badania wydolnościowe?

Badania wydolnościowe określają parametry wyjściowe, oraz możliwości fizjologiczne organizmu, tworzą tzw. start point - na podstawie którego możemy wyznaczyć dalsze cele do których będziemy zmierzać w procesie treningowym. Zdecydowanie zalecamy wykonywać badania minimum 2-3 razy w ciągu roku.

Czy do rozpoczęcia współpracy jest potrzebny miernik mocy?

Nie - natomiast urządzenie typu miernik mocy podnosi jakość treningu. Dobrze, aby zawodnik wpierw poznał swój organizm w pracy z pulsometrem co w późniejszym etapie ułatwi mu jazdę z miernikiem mocy. Istnieje dużo czynników, które wpływają na nasze tętno podczas treningu, które jest reakcją organizmu na wysiłek, miernik mocy pokazuje nam jaką pracę jesteśmy w stanie wykonać w danej jednostce czasu.

Co w przypadku kiedy przyczyny losowe uniemożliwiają wykonanie treningu?

Jeżeli wypada 1 dzień treningowy należy dalej kontynuować plan treningowy, jeżeli są to 2-3 dni wtedy kontaktujemy się z trenerem w celu korekty.

Kiedy najlepiej rozpocząć współpracę z trenerem?

Każdy moment jest dobry. Istotną sprawą przed rozpoczęciem współpracy jest analiza dotychczasowych treningów zawodnika, trybu pracy, słabych oraz mocnych stron. Dzięki udzielonym odpowiedziom w ankiecie trener jest w stanie przygotować skuteczny plan treningowy.

W jaki sposób będą sprawdzane moje postępy?

Na podstawie profilów mocy w programie Training Peaks, badań wydolnościowych lub wyników na zawodach. W zależności od zawodnika średnio co 4-8 tygodni sprawdzamy postępy w treningu.

Czy bez zgrupowania zimowego osiągnę równą i stabilną formę?

Zawodnik trenując w polskich warunkach jest w stanie przygotować równą i stabilną formę nie mniej będzie to wymagało dużego hartu ducha i ciała :). Jakość treningu oraz regeneracji będzie dużo wyższa w ciepłych krajach.

Jaki % mocy progowej jestem w stanie zwiększyć w ciągu roku?

Wzrost mocy progowej u zaawansowanych amatorów wynosi średnio ok. 5-25% w ciągu roku. W zależności od dotychczasowego treningu, reakcji na bodźce, oraz celów, wskaźnik jest inny dla każdego z osobna. Istotnym czynnikiem jest również optymalna waga startowa, dzięki której wzrośnie nasz parametr W/kg. Dlatego też oprócz naszego treningu ważna jest dobrze zbilansowana dieta.

Jak często analizowane są treningi?

Analiza treningu jest wykonywana w zależności od wykupionego programu treningowego nie rzadziej jednak niż co 7 dni. Na prośbę zawodnika trening może zostać omówiony indywidualnie.

Czy konieczne są badania krwi?

Zdecydowanie TAK. W odpowiednim czasie w planie treningowym pojawi się przypomnienie o konieczności wykonania badań krwi. Zleceniem, analizą jak i doborem ewentualnych suplementów zajmuję się dietetyk Platformy Treningowej Cyclo Trener mgr. Karolina Kozela.